آخرین اخبار
کد مطلب: 124290
در ديدار دبير شوراي عالي امنيت ملي مطرح شد
تاکيد مراجع تقليد بر رسيدگي به وضعيت معيشت مردم و پرهيز از ايجاد دوقطبي در جامعه
تاریخ انتشار : 1395/08/06 20:16:31
نمایش : 3347
مراجع تقليد در ديدار دبير شوراي عالي امنيت ملي بر توجه هر چه بيشتر نسبت به حل مشکلات اقتصادي مردم تاکيد کرده و خواستار وحدت دنياي اسلام در برابر جريان تکفير شدند.

به گزارش خبرنگار سلام لردگان، به نقل از راه دانا؛  علي شمخاني دبير شوراي عالي امنيت ملي طي سفري دو روزه به شهر مقدس قم، با علما و مراجع تقليد در اين شهر ديدار کرده تا از نظرات و رهنمودهاي ايشان بهره‌مند شود.

شمخاني صبح امروز در نخستين برنامه اين سفر با حضور در بيت آيت‌الله صافي گلپايگاني با اين مرجع تقليد ديدار کرد.

وي در اين ديدار به ارائه گزارشي از وضعيت منطقه و همچنين برنامه‌هايي که براي مديريت شرايط موجود پيش‌بيني شده است، پرداخت.

آيت‌الله صافي گلپايگاني نيز در اين ديدار با اشاره به وضعيت کشور و ابراز خرسندي از امنيت موجود، خواستار توجه هر چه بيشتر نسبت به وضعيت معيشت مردم و بهبود وضعيت اقتصادي شد.

وي خاطرنشان کرد: تجربه همکاري ميان مردم و مسؤولان در دوران دفاع مقدس نشان داد که با تکيه بر ايمان، وحدت و همدلي مي‌توان بحران‌هاي امنيتي و اقتصادي را پشت سر گذاشت.

*تروريسم تکفيري تهديدي براي بشريت

آيت‌الله ناصر مکارم شيرازي در ديدار با علي شمخاني دبير شوراي عالي امنيت ملي با اشاره به اينکه امنيت در نظام اسلامي نعمتي ارزنده است که بايد به خاطر اين نعمت شاکر درگاه احديت باشيم، اظهار کرد: تحقق مجموعه‌اي از موفقيت‌ها در نظام اسلامي در تمسک به دين مبين اسلام و تحقق احکام الهي است.

وي با اشاره به اينکه امروز تروريسم تکفيري براي اسلام و بشريت به يک تهديد تبديل شده است، گفت: بايد به ريشه‌هاي جريان تکفير توجه شود.

اين مرجع تقليد تصريح کرد: همانگونه که مذاهب مختلف اسلامي تاکيد دارند وهابيت خارج از دين اسلام بوده و مروج تفکر تکفير است.

آيت‌الله مکارم شيرازي با اشاره به اينکه بايد در ميان گروه‌هاي مختلف سياسي وحدت و انسجام وجود داشته باشد، خاطرنشان کرد: رعايت اخلاق اسلامي و حفظ حدود شرعي در اظهارنظرها و موضع‌گيري‌ها از مسائلي است که بايد مورد توجه بيشتري قرار گيرد.

*امنيت کشور فراسوي مرزها ايجاد شده است

‌شمخاني نيز در ديدار آيت‌الله مکارم شيرازي با اشاره به اينکه مرجعيت در نظام اسلامي داراي نقش و جايگاه بسيار ارزنده‌ و والايي است، اظهار کرد: بهره‌مندي از ارشادات و رهنمودهاي مراجع تقليد فرصتي بسيار ارزنده براي مسؤولان نظام مقدس جمهوري اسلامي است.

وي با اشاره به اينکه ايران اسلامي به برکت انفاس قدسي شهدا و با رهبري هوشمندانه مقام عظماي ولايت با وجود واقع شدن در منطقه‌اي پرآشوب از نظر امنيتي در شرايط کم‌نظيري قرار دارد، تاکيد کرد: با راهبردهاي اتخاذ شده امنيت کشور از فراسوي مرزها ايجاد شده است.

دبير شوراي عالي امنيت ملي با اشاره به اينکه مسئله معيشت از بخش‌هايي است که مي‌تواند منجر به آسيب‌پذيري در ابعاد فرهنگي و اقتصادي کشور شود، خاطرنشان کرد: براي حل مشکلات معيشتي در کشور با تکيه بر راهبردهاي اقتصاد مقاومتي نيازمند همکاري قوا و دستگاه‌ها با دولت هستيم.

وي با اشاره به نقش آيت‌الله مکارم شيرازي در تبيين ريشه‌هاي تکفير و همچنين توسعه رويکردهاي تقريب بين مذاهب در دنياي اسلام گفت: سلطه‌گران به دنبال اين هستند که اختلافات را در جهان اسلام دامن زده و با اين شيوه افکار عمومي را از دشمن اصلي که رژيم صهيونيستي است، منحرف کنند.

*شکل‌گيري دو قطبي در نظام اسلامي مصداق کفران نعمت است

آيت‌الله حسين نوري همداني پيش از ظهر امروز در ديدار علي شمخاني دبير شوراي عالي امنيت ملي با اشاره به اينکه مهم‌ترين تهديد امروز براي جهان اسلام صهيونيست‌ها هستند، اظهار کرد: از جمله شاخصه‌هاي انقلابي بودن مبارزه همه‌جانبه با سلطه‌گري و ظلم اين رژيم است.

وي با اشاره به اينکه ايستادگي در برابر نفوذ بيگانگان از اهميت بسياري برخوردار است، اضافه کرد: بايد به ظرفيت‌هاي داخلي و قدرت مردم توجه داشت.

اين مرجع تقليد ضرورت احياي فرهنگ جهاد و شهادت را مورد تاکيد قرار داد و اضافه کرد: انقلاب اسلامي هديه‌اي گرانقدر است که بايد قدردان آن باشيم.

آيت‌الله نوري همداني با اشاره به اينکه ايجاد انسجام و اتحاد در جامعه اسلامي از اهميت بسياري برخوردار است، خاطرنشان کرد: در نظام ولايي دو قطبي معنا نداشته و مصداق کفران نعمت است.

*راهپيمايي اربعين فرصتي ارزنده براي جلب توجه آزاديخواهان به جنايات غاصبان قدس است

به گزارش فارس، علي شمخاني نيز در ديدار آيت‌الله نوري همداني گزارشي از آخرين وضعيت کشور در حوزه‌هاي امنيتي، دفاعي، اقتصادي و اجتماعي ارائه کرد و گفت: امروز امنيت کم‌نظيري با تلاش دستگاه‌هاي مسؤول در کشور حاکم شده و زير سايه اين امنيت زمينه‌هاي توسعه و پيشرفت در ابعاد مختلف فراهم است.

وي به مواضع آيت‌الله نوري همداني اشاره کرد و گفت: رويکرد روشنگرانه و انقلابي حضرتعالي براي نيروهاي انقلابي در کشور مايه قوت قلب است.

دبير شوراي عالي امنيت ملي به راهپيمايي اربعين حسيني اشاره کرد و گفت:‌ اين راهپيمايي عظيم فرصتي ارزنده براي جلب توجه همه آزاديخواهان عالم به سوي رژيم کودککش اسرائيل و غاصبان قدس شريف است.

اين خبر در حال تکميل است.

انتهاي پيام/

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس